Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 3 januari 2021

Rosengångsvantar

Jag gick en textilutbildning på gymnasiet där vi vävde en hel del. Bland annat vävde jag en duk i rosengång. När jag letade efter den hittade jag en rosengångsduk jag ärvt efter mamma. Jag tror att det är min farmor som vävt den. I vilket fall inspirerade den mig att sticka ett par vantar.

Garnet är DROPS Flora. Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa. 


Drops Flora färg 05, 10, 18 och 03




Drops Flora färg 03, 04, 05 och 13

Drops Flora färg 15, 03, 16 och 01

Drops Flora färg 10, 09, 18 och 21

Ett par som jag stickade med bara tre grå nyanser.
Drops Flora färg 05, 04 och 03
Det som är rött och svart i mönstret är mellangrått på dessa.

Varenda krona som kommer in av försäljningen skänks till organisationen Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa. 

1 kommentar:

  1. Så fina! Kul att ta till vara gamla mönster och göra dom nya
    Ewa

    SvaraRadera