Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 12 maj 2017

Stor ängel av skedblad och silvertråd

När jag gjorde liljan igår blev jag inspirerad till att vidareutveckla smycket till en ängel. Mycket av detaljerna är likadana, men det tillkom vingar och huvud. Ängeln är gjord av två skedblad från "fransk lilja", tillverkade för 110 år sedan. Skaften har förmodligen använts till ringar. Vingarna har värmts tills de nästan smält. Det där med nästan, är ganska spännande.  Hade jag inte slutat värma i rätt ögonblicket hade det varit pannkaka av alltihop.


Ängel i äkta silver gjord av 110 år gamla teskedsblad. Höjd: 8 cm.
795:- + ev frakt 10:- (SÅLD!)
Kedja ingår ej.




De gamla skedbladen jag använde.
Skedarna börjar ta form för att bli en ängel.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda barn ut ur sexslaveri. Läs mer om Love and Hopes arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress. 
Ange gärna om du vill betala med swish eller banköverföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar