Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 22 juli 2014

En gammal soppslev

Jag fick en gammal sliten soppslev av min mamma. Som soppslev var den inte mycket att ha eftersom silverlagret var bortslitet på flera ställen. Som väggljusstake fungerar den däremot utmärkt. Att den är sliten matchar bara den gamla lagårdsbrädan jag satte den på. Det här är återbruk på högsta nivå. Mycket gammal bräda, gammal soppslev och gamla smidda spikar som suttit på samma lagård som brädan.
Väggljusstake för värmeljus eller blockljus.
Gammal lagårdsbräda, smidda spikar och en nysilverslev.
400:- + ev frakt
(SÅLD! Har en liknande)
Med värmeljus
De smidda spikarna sitter kvar i brädan där de alltid suttit.
De avkapade ändarna har används till upphängesöglor.
Slevens undersida är tämligen sliten. Fin patina!
Med blockljus.
Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar