Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 20 mars 2014

"Fransk lilja" i äkta silver

För ett tag sedan köpte jag fem teskedar "Fransk lilja" i äkta silver. De var väldigt tunna i materialet och eftersom jag inte har så lång erfarenhet så tog det ett tag innan jag tog modet till mig och började omvandlingen till smycken. Det kändes lite vanvördigt att sätta sågen i dessa fina gamla skedar, men har jag nu köpt dem för att göra smycken av så får det bli det. Skedbladen blev ganska "skrynkliga". Visserligen tycker jag om den där ojämna ytan men det blev lite väl mycket. Till slut hade jag i alla fall några smycken som jag tycker blev ganska bra. Av fyra skedar blev det tre ringar, ett halsband och ett par örhängen. Får se vad jag gör av den sista skeden...

Örhängen, halsband och ringar
Å ena sidan...
Halsband gjort av ett skedblad i äkta silver, läderrem 45 cm med karbinlås.
325:- + ev frakt. (SÅLD!)
... å andra sidan.
Örhängen gjorda av skaftet på äkta silverskedar "fransk lilja"
Öronkrokar av sterlingsilver (äkta silver) Total längd 8 cm, 5 gram/st
350:-/par + ev frakt (SÅLDA!)
På baksidan finns en gravyr
Tre ringar gjorda av äkta silverskedar "fransk lilja".
De båda på sidorna av hela skeden, den i mitten av skedbladet och en bit av skaftet. 


Nr 1. Rullad på diagonalen. Äkta silver. 18 mm.
425:- (SÅLD!)
Nr 2. "Knagglig ring" Äkta silver. 18 mm
375:- (SÅLD!)
Nr 3. Mera diagonalt. 18,5 mm.
425:- (SÅLD!)
Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar